Много често професионалното отношение се забелязва бързо и то проличава в малките жестове и желанието на стоматолога да опознае своя пациент и да намери най-доброто решение за проблема, който има.

Белезите на истинския професионалист

  • Първото нещо, което всеки клиент забелязва, е вниманието, което му обръща стоматологът. Да се интересува от цялостното състояние на пациента, от това какви са притесненията и изискванията му, са част от жестовете, които правят впечатление още първите няколко минути. Ако още в началото лекарят е усмихнат, мил, учтив и не пренебрегва вашите оплаквания и въпроси, това е достатъчно, за да може да предразположи човека, който ще се лекува при него.
  • След като се установи какъв е проблема, много често хората искат да знаят и как ще протече цялата процедура по лечението. Добрият стоматолог се познава по това как върши работата си и доколко детайлно и внимателно обяснява ситуацията на своя пациент. В началото, стъпка по стъпка, е добре да обясни на пациента как ще процедира и какво той трябва да очаква, колко е сериозен проблемът и колко време ще е необходимо за лечението му.

зъболекарски стол

  • Второто нещо, на което човек обръща внимание, съзнателно или не, е в каква среда работи стоматолога. На пръв поглед цялостната чистота – дали документите са разхвърляни, колко подредено е около стоматологичната техника. Добрият стоматолог прави впечатление с чистотата на средата, в която работи. Освен цялостната чистота обаче, най-важна е тази на инструментите, с които работи стоматологът. Тъй като ежедневно минават много хора на прегледи и процедури, е необходимо дезинфекцирането и доброто почистване на всеки един инструмент поотделно, за да бъдат предотвратени инфекции и некомфорт у пациентите. Това би се отразило и на доброто име на стоматолога, затова той винаги трябва да бъде изряден и перфектен в това отношение.
  • След тези първи впечатления, идва ред на знаците, които показват професионализма на всеки стоматолог по време на работа. Най-важното е внимателното и търпеливо отношение, както и вглеждането в детайлите, а не бързане и пропускане на важните моменти. Много често пациентите отиват на преглед с едно конкретно оплакване, а впоследстиве се оказва, че проблемите са много повече. Това обаче трябва да бъде забелязано от стоматолога и обсъдено с клиента. Така той показва заинтересованост и грижа към състоянието на лекувания.
  • Боравенето с различните видове инструменти и лекарства също изискват детайлно познаване. Това си проличава в скоростта на работа и съсредоточаването в това всичко да бъде направено по правилния и най-добрия начин.

Много важно е и как всъщност човек научава кой е добър зъболекар и как се решава да отиде при точно определен такъв.

Първият начин е човек да разбере по препоръките на свои познати, роднини, приятели. Няма по-добра реклама от положителните отзиви на хората относно работата, отношението и цялостния процес на лечение от самия стоматолог.

Вторият начин е свързан с интернет. Винаги има хора, които са готови да споделят опита си и добрите отзиви в интернет пространството е най-бързият начин човек да разбере мнението на останалите.

Всички тези елементи, събрани в едно, правят стоматолога професионалист.

Добрият стоматолог не е само едно от тези неща, той е комбинация от положителни характеристики – от перфектно свършена работа до търпеливо и уважително отношение към пациента.

 

 

Хареса ли ти статията?