Лазерното лечение на пародонтоза/пародонтит е съвременен метод за спиране на заболяването. Пародонтита, или както е придобил общественост – пародонтоза, е заболяване, което уврежда зъбодържащия апарат – започва като възпаление на венците, което постепенно води до разклащане и загуба на зъби. Често първите симптоми на заболяването биват пренебрегнати, което забавя своевременното и екзактно лечение. Важно е първите симптоми като подуване на венците, кървене по време на миене, зачервяване и тежест да не бъдат пренебрегвани.

Въвеждането на лазерните технологии в стоматологията, включително лазерното лечение на пародонтоза значително улесни спирането и лечението на възпалителния процес. Лазер асистираното лечение скъсява лечебния процес и го прави на практика безболезнен.

Как протича лечението на пародонтоза с лазер?

1. Лазерното лечение на пародонтоза започва с щателно почистване на зъбния камък. То се извършва основно с ултразвукови инструменти. По време на процедурата се почиства както надвенечните зъбен камък и плака, така и подвенечините. Цялостното премахване на натрупалите се плака и зъбен камък е изключително важно, защото те представляват среда за развитие на болестотворни микроорганизми.
  2. Почистените зъбни повърхности се полират със специлен инструментариум, за да се намали ретенцията на хранителни остатъци.
  3. След основното почистване и полиране на зъбите се пристъпва към лазерното лечение.

Микроорганизмите, натрупани в пародонталния джоб, както и променената тъкан, не могат да бъдат цялостно премахнати със стандартно почистване на зъбен камък. Налага се да бъдат направени допълнителни процедури. Лазерното лечение замества много по сложни, времеемки и болезнени хирургични интервенции.

С негова помощ се прави лазерен кюретаж на засегнатите тъкани, който е бърз и безболезнен метод.

Лазерното лечение на пародонтоза премахва болестотворните микроорганизми и променените от тях меки тъкани и гранулации. Действието на този тип лечение е селективен – по време на процедурата се отстраняват само възпалените и увредени тъкани, като здравите не се увреждат от лазерния лъч.

Стандартното лечение се осъществява в две или три посещения.

Лазерното лечение на пародонтоза е безболезнено и не налага специален следоперативен период. Все пак препоръчваме на нашите пациенти няколко дни след процедурата да не прекаляват със силно пикантните и подправени храни.

Д-р Александър Георгиев е завършил дентална медицина, тясно специализиран в областта на оралната хирургия. Има интереси в областта на хирургията, имплантологията и естетичната медицина.