Лазерното лечение на пародонтоза/пародонтит е съвременен метод за спиране на заболяването. Пародонтита или както е придобил общественост – пародонтоза е заболяване, което уврежда зъбодържащия апарат – започва като възпаление на венците, което постепенно води до разклащане и загуба на зъби. Често първите симптоми на заболяването биват пренебрегнати, което забавя своевременното и екзактно лечение. Важно е първите симптоми като подуване на венците, кървене по време на миене, зачервяване и тежест да не бъдат пренебрегвани.

Въвеждането на лазерните технологии в стоматологията, включително лазерното лечение на пародонтоза значително улесни спирането и лечението на възпалителния процес. Лазер асистирането лечение скъсява лечебния процес и го прави на практика безболезнен.

Лазерното лечение на пародонтоза започва с щателно почистване на зъбния камък. То се извършва основно с ултразвукови инструменти. По време на процедурата се почиства както надвенечните зъбен камък и плака, така и подвенечините. Цялостното премахване на натрупалите се плака и зъбен камък е изключително важно, защото те представляват среда за развитие на болестотворни микроорганизми. Почистените зъбни повърхности се полират със специлен инструментариум, за да се намали ретенцията на хранителни остатъци. След основното почистване и полиране на зъбите се пристъпва към лазерното лечение.

Микроорганизмите натрупани в пародонталния джоб, както и променената тъкан не могат да бъдат цялостно премахнати със стандартно почистване на зъбен камък. Налага се да бъдат направени допълнителни процедури. Лазерното лечение замества много по сложни, времеемки и болезнени хирургични интервенции. С негова помощ се прави лазерен кюретаж на засегнатите тъкани, който е бърз и безболезнен метод. Лазерното лечение на пародонтоза премахва болестотворните микроорганизми и променените от тях меки тъкани и гранулации. Действието на този тип лечение е селективен – по време на процедурата се отстраняват само възпалените и увредени тъкани, като здравите не се увреждат от лазерния лъч. Стандартното лечение се осъществява в две или три посещения.

Лазерното лечение на пародонтоза е безболезнено и не налага специален следоперативен период. Все пак препоръчваме на нашите пациенти няколко дни след процедурата да не прекаляват със силно пикантните и подправени храни.