Дренажът представлява гумена тръбичка или лента, която отвежда насъбралата се гной извън инфектираният зъб.

Здравето, радостта от храната и увереността за свободно общуване и контакт, са тясно свързани с честите посещения в стоматологичния кабинет. Здравата и бяла усмивка ни дава самочувствие, което ни помага в много и различни аспекти от живота.
Денталните болести, освен че създават дискомфорт и затрудняват храненето, могат да причинят и значителни проблеми за здравето на цялото тяло. Освен това, сериозните стоматологични заболявания засягат и човешката психика. Последиците могат да бъдат:

• понижаване на самочувствието
  • избягване на социални контакти
  • затруднено общуване с други хора
  • депресия
  • дефекти в говора
  • цялостна промяна на външния вид

Извършването на редовни профилактични прегледи в зъболекарския кабинет и връзката с добър стоматолог са неизменна част от цялостната грижа за здравето. Редица сериозни проблеми могат да бъдат предотвратени, ако бъдат установени навреме.

Една от най-често практикуваните стоматологични манипулации е поставянето на зъбен дренаж.

Най-честото приложение на дренажа е при лечението на дентален абсцес – инфекция на тъканите, която води до образуването на кухина, пълна с гной.

Възможни причини, довели до появата на абсцес:

• възпаление на нерв и кръвоносни съдове
  • гниене на зъб
  • кариес
  • парадонтоза
  • кисти
  • травми
  • попадане на чужди тела във венечната бразда
  • никнене на мъдрец и пр.

Абсцес – СИМПТОМИ

Пациент, който страда от абсцес, изпитва:

• силна болка в зъба
  • общо неразположение
  • главоболие
  • висока температура
  • лош дъх
  • не може да се храни
  • има видими отоци по лицето

Стъпки при лечение на абсцес

1. Първата стъпка при лечение на абсцес е да се постави упойка преди процедурата. Имайте в предвид, че ако пациента изпитва много силни болки, анестезията може и да не подейства.
  2. След като възпаленото място е обезболено, се прави инцизия. Това означава сцепване на венеца. На мястото на инцизията се поставя дренаж – гумена лента или пластмасова тръбичка, която ще осигури изход на събралата се гной.
  3. След изчистването не гнойта, болката може да намалее, но това не е гаранция, че възпалението е преминало. Ако абсцесът е силно развит, стоматологът може да предпише прием на антибиотици след манипулацията.

Ако не се лекува навреме, инфекцията може да се разпространи и да причини сериозни проблеми в общото състояние на организма.

Гнойта има способността да преминава през тъканите, което води до риск за някои от близко разположените важни органи – мозък, очи, уши, хранопровод, сърце, бели дробове.

Още щом усетите някои от първоначалните симптоми на дентален абсцес, незабавно се обърнете към лекуващият ви специалист в областта на зъболечението, който бързо ще предприеме действия срещу неприятното заболяване.